Man skriver i sin debattartikel att det inte får vara tabubelagt att testa elevernas kunskaper och att det är viktigt att ändra personalens attityder till fågan om alla barn kan nå kunskapsmålen. Tidigare var 40% av personalens inställning att alla barn inte kan nå målen. Men frågan är inte OM det är möjligt, utan hela uppdraget handlar om att ta reda på HUR. Och det tycks Haninge fattat.
Trendspaning och utvecklingstankar för skola och arbetsliv med fokus på kreativitet, lärande, digital kompetens, ledarskap, ungdomar, samhälle och annat roligt som hör framtiden till.
Monday, June 12, 2006
Haninge Kommun
Man skriver i sin debattartikel att det inte får vara tabubelagt att testa elevernas kunskaper och att det är viktigt att ändra personalens attityder till fågan om alla barn kan nå kunskapsmålen. Tidigare var 40% av personalens inställning att alla barn inte kan nå målen. Men frågan är inte OM det är möjligt, utan hela uppdraget handlar om att ta reda på HUR. Och det tycks Haninge fattat.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment