Thursday, January 10, 2008

I´m Back :-)

Efter en längre tids avkoppling från detta med bloggande är jag nu tillbaka och hade tänkt ta vid där jag slutade innan jul.

Mycket har hänt och fortsätter att hända. Bland annat så har nya boken mottagits väldigt bra och vi är snart av med över 1000 exemplar redan efter några månader, vilket är roligt. Framförallt roligt eftersom det är 1000 personer som läst innehållet snart och alltid har man väl påverkat någon att bryta mönstret.

Max bok "Håll käften..." går jättebra också och säljs bland annat på Designtorget runt om i Sverige.

I morgon har vi nätverksträff i London för ca 200 rektorer från Sverige med en hoper spännande talare. Putte Svensson grundare Hultsfredsfestivalen (RockCity), Maria Borelius ( Hand in Hand), mediepedagogen Åsa Sundelin (Rektorsakademien), Per Hamid Ghatan Hjärnforskare (KI) och Torbjörn Skarin (Metamatrix). Har vi tur dyker soulartisten Eric Gadd upp också och berättar spännande saker för skolans ledare.

Annars går vi under året vidare med radioprogrammet i podcast- och webformat med namnet CheckPoint Skola nu under våren och vi har numera över 2000 nedladdningar per program och vi hoppas på över 3000 under 2008.

Mina föredrag börjar bokas upp nu och snart är det fullbokat eftersom jag bara vill göra 2-3 föredrag per månad under året för att kunna ägna mer tid åt nätverket och idéutveckling.

Men som sagt, nu återtar bloggen sitt liv igen och jag hoppas att diskussionerna också tar ny fart.


No comments: