Saturday, September 30, 2006

Annorlunda bibbla....

Idag var jag om min dotter på stan för att handla lite, bland annat så var vi på jakt efter nytt spel eftersom vårt PSP äntligen landat. Vi passade också på att ta en sväng förbi Lava i kulturhuset och när vi ändå var där tänkte vi att vi även kunde ta en sväng in på biblioteket dom ligger vägg i vägg. Min dotter hade aldrig varit på ett sådant bibliotek och om sanningen skall fram inte jag heller. Men jag tycker absolut att ni borde besöka det. För det är fantastiskt anorlunda att kliva in där och se alla dessa horder av människor som sitter, hänger och ligger överallt och läser....SERIER...

Jag pratar om Serieteket i Stockholm. Ni som undrar var man får tag i gamla årsböcker av Svenska MAD eller gamla westernserier från uppväxten kan vara lugna. De finns kvar. Förutom denna nostalgitrippmässiga avdelning så finns givetvis allt i Mangaväg man kan tänka sig. Serieteket är ett utmärkt sätt att hålla sig up to date med ungdomskulturen.

ÅK DIT !

:-)

Fler bloggar om:

2 comments:

Anonymous said...

Fredrik, Hjälp en kille som bryr sig , besök min blogg,

Anonymous said...

Trots att jag är ett stort seriefan, och varit en del i Kulturhuset, har jag ännu inte varit inne på serieteket. Skandal. Brukar dock hänga en del på Comics Heaven i Gamla stan (Stora Nygatan 23). Rekommenderas varmt.