Monday, August 14, 2006

Dragonskolan i Umeå

På Dragonskolan i Umeå har man ett ledarskapsprogram

Specialutformat program vid Dragonskolan
Ledarskapsprogrammet är ett specialutformat studieförberedande program för dig som är intresserad av ledarskap och pedagogik.
Programmet är för dig som sätter människan i centrum, vill få god social kompetens samt utveckla dina ledaregenskaper.

Dragonskolans hemsida

Dragonskolan är en av sveriges största gymnasieskolor, och jag skall åka dit idag och besöka skolan i ett ärende. Det ska bli intressant att se vad ledarskapsutbildningen mer konkret innehåller och vilket sorts ledarskap man fokuserar på? Det låter hur som helst spännande tycker jag.

Fler bloggar om:

3 comments:

Anonymous said...

Gick på Dragonskolan i Umeå ett kort tag, innan jag bytte skola och inriktning. Läääänge sedan.

Fredrik Svensson said...

Stor skola...milt uttryckt...enplans drygt 50 000 kvadrat.

Spännande förmiddag :-)

Du föresten så kan du få boken billigt om du kommer på släppartajet :-) För ett sånt måste man väl ha?

:-)

Anonymous said...

Åh, tack! Tid och plats? Om jag inte har möjlighet får jag väl beställa den. Som alla andra. ;-)