Thursday, February 14, 2008

Programmet Skolfront :-)

Såg precis Skolfront på Svt med nya programledarna Natanael Karlsson och Filip Struwe. Jag vet inte varför men programmet känndes fräschare på nåt sätt. Ska bli intressant att följa programmet framöver. Filip Struwe träffade jag på under andra halvan av 90-talet under Internets framväxande. Som journalist bevakade han på uppdrag av diverse tidningar och TV kanaler nätet och den nya teknikens betydelse för samhällsutvecklingen. Vore skoj om han och redaktionen tog en rejäl titt i det nya lärandets värld.

Titta på Skolfront torsdagar 19.30 på Svt 2.

Plötsligt är det alltså två program om svensk skola per vecka i Svt. Inte illa pinkat...
Kanske skulle också TV4 och TV3 passa på att haka på och lyfta skolan mot högre höjder?

1 comment:

dyermaker said...

Jag saknar den där teveserieföljargenen, men lyckas ändå se Skolfront varje vecka och jag håller med - nu är det fräschare och mer aktuellt än på ett bra tag!
Jag har också ambitionen att se Klass 9A varje vecka, och hittills har det ju gått bra... *s*
Serien väcker blandade reaktioner hos mig själv...