Monday, December 14, 2009

Tänk hur det var "förr"...

Jag har ägnat helgen att att vara riktigt rejält förkyld. Detta meningslösa tillstånd som har få fördelar vid sidan av att sova och vila i största allmänhet. Att vara sysslolös är inte riktigt min gren så när jag kvicknade till framåt söndag så började jag med lite researcharbete inför 2010. Jag har försökt förstå varifrån "det-var-bättre-förr-människorna" hittar alla sin inspiration och vilka förebilder de har till sina förenklade idéer om hur svensk skola blir bättre. För det verkar ju som en del tycks hitta mer handfast i historien än i analys av framtida behov eller i samhällsutvecklingen.

I detta "grannlaga arbete" har jag på YouTube hittat en väldigt spännande och "rolig" figur vid namn Edward Blom. Från början hittade jag honom faktiskt på TV8, denna alternativa kanal som innehåller det mesta.

TÄNK OM det är så att det verkligen är Edward Blom som är huvudkällan när vissa tänker ut hur skolan ska möta framtiden?

Ta en titt på det här. Rulla bandet....vi är strax tillbaka....

No comments: