Tuesday, January 11, 2011

Hur en bok blir till - del 1

Från och med nu tänkte jag försöka beskriva processen med min nya bok. Men jämna mellanrum så kommer jag beskriva processen och hur jag funderar på allt ifrån formuleringar, kapitel, form och allt som hör där till.

Idag har jag tex ett möte med min förläggare, och jag hoppas vi kommer i mål med alla bollar.

Jag är även i full färd med att boka upp möten i Los Angeles, London och Singapore. Möten med människor som på ett eller annat sätt kommer att bidra med nya tankar och idéer. Idéer som förhoppningsvis hittar en plats att vila på i boken. Det ganska bökig process att boka möten på en plats man inte tidigare varit på eller som man inte vet särskilt mycket om. Många man går igenom tror ofta inte att de har särskilt spännande personer i sitt nätverk, men sanningen är den att det är precis tvärt om. De flesta av oss har ju faktiskt riktigt spännande kontakter vi kan dela med oss av. Vi måste bara bli lite modigare. Men jag har fått ganska många bra kontakter redan, och det är jag väldigt glad för.

:-D

No comments: